درب چوبی

اشنیز بازتابی از زیبایی و دوام

درب چوبی اشنیز ساخته شده از چوب طبیعیضعیفمتوسطنسبتا خوبخوبعالی ( تعداد امتیاز ثبت شده : 17 ) Loading...

همه داستان دربها شاید از روزی آغاز شد که انسان به دنبال سرپناه بود و آهسته، آهسته به فکر پوشش بیشتر این پناه گاه افتاد، میل به داشتن حریم خصوصی که از خصوصیات بارز انسان است را هم نباید نادیده گرفت.
اما با برطرف شدن نیازهای اساسی بشر انسان کمال گرا پیوسته به سوی تکامل ساخته های خود رفته است. دربها نیز از این قاعده مستثنی نیستند هرچند فلسفه اصلی آنها که حفظ امنیت و حریم خصوصی است پا برجا مانده اما انسان کمالگرا کیفیت و جزئیاتی را به این محصول اضافه نموده و این محصول امروز دارای جزئیات و ویژگی های بسیاری است.

راهنمای انتخاب صحیح درها

قبل از انتخاب یک برند چه چیزهایی باید بررسی شود؟
1- کیفیت
2- خدمات
3- قیمت

کیفیت:

کیفیت در هر محصولی معیارهای خاص خود را دارد به طور مثال کیفیت درب خودرو با کیفیت درب منزل بسیار متفاوت است ما باید ببینیم انتظار ما از یک درب ورودی یا اتاقی خوب چیست؟
استانداردهای کیفی یک درب خوب شامل:
1- چهارچوب قوی که توان تحمل وزن درب را داشته باشد؛
2- عدم تغییر شکل در محصولات چوبی
3- لولا و قفل با کیفیت
4- جلوگیری از هدر رفت انرژی و ورود گرد و خاک
5- مقاومت رنگ دربها در برابر ضربه ناشی از کوبیده شدن درب به چهارچوب.
6- عدم دخالت دست در ساخت دربها
موارد بالا ملزومات کیفی یک درب خوب هستند و مثلاً ضد آب بودن برای درب اتاق مزیت محسوب نمیشود یا آهن کشی وسط دربهای ورودی به اصطلاح ضد سرقت نکته انحرافی است چرا که 99.9% از سارقان محترم از طریق گشودن قفل و بی صدا وارد منازل می شوند نه از وسط درب و با ایجاد سر و صدا بنابراین تعبیه قفلهای امنیتی چند نقطه می تواند اطمینان بخش باشد، درب های ضد سرقت ارزان قیمت به راحتی از قسمت قفل باز می شوند چون قفل های خوب قیمتشان گاه بیش از قیمت کل این دربها است!

خدمات:

کیفت مهم است یا خدمات؟؟
معمولاً طعم خدمات بعد از خرید چشیده می شود که در بعضی از اوقات خیلی دیر شده و راه برگشتی نیست.
خدمات مورد انتظار مشتریان شامل:
1- برخورد مناسب با خریدار و گوش دادن به نیازهای وی
2- توضیح کامل در خصوص معایب و مزایای کالا
3- اطلاع رسانی در خصوص زمان شروع نصب و اتمام پروژه
4- طراحی مخصوص برای مشتری
5- ثبات قیمت در سراسر نمایندگی ها
خدمات در کالاهای خدماتی نقش اصلی را بازی می نماید، به گفته بیشتر خریداران گاهی آنقدر از نحوه خدمات رسانی ناراضی می شویم که دیگر کیفیت کالا برایمان هیچ اهمیتی ندارد. یکی از این خدمات خوش قولی در زمان تحویل و نصب است در زیر به برخی از ترفندهای ناشایست جذب مشتری اشاره می کنیم:
1- فقط زمان حمل پروژه در قرارداد قید می شود نه زمان نصب.
2- قسمتی از کالا به طور مثال چهارچوب حمل و نصب می شود و پروسه رنگ و نصب دربها گاه چند ماه طول می کشد.
3- زمان اتمام پروژه قید نمی شود.
4- به همه خریداران زمان نصب یکسان می دهند مثلاً و قتی می پرسید تحویل چند روزه به همه گفته می شود فرضاً یک ماهه؟!!!!
در اشنیز تمام معایب و مزایای کالا توضیح داده میشود و زمان آغاز و پایان یک پروژه مشخص می شود، و درب و چهارچوب رنگ شده به صورت یکجا نصب می شود.
مهمتر از همه زمان تولید و نصب در اشنیز بستگی دارد به تعداد پروژه هایی که قبلاً تعهد به انجام آنها داده ایم. اگر کارخانه کاری برای تولید نداشته باشد نزدیکترین زمان اختصاص داده می شود و اگر چند پروژه در دست تولید و نصب باشد زمان نصب پروژه شماره 2، بستگی دارد به تعداد سفارش و زمان نصب پروژه شماره 1. فرض کنید در پروژه شماره 1 اشنیز سفارش 1000 لنگه درب گرفته آیا می تواند پروژه شما را یک ماهه تحویل دهد؟!!!
شما در قرارداد خود می توانید برای تاخیر در تحویل پروژه خسارت تعیین نمایید.
اگر طرح خاصی در ذهن داشته باشید که در مدلهای پیش فرض ما نیست و قابلیت اجرا داشته باشد حتماً برای شما تولید خواهد شد.

قیمت:

یکی از شاخصه های مهم در بازار قیمت است اما قیمت به تنهایی هیچ معنایی ندارد، قیمت بالا یا پایین همیشه در کنار کیفیت و خدمات مفهوم دارد.
مشتری عزیز شک نداشته باشید که وقتی 2 تولید کننده با متریال یکسان و خدمات یکسان کالایی را تولید نمایند قیمت آنها با اختلاف کمی با هم برابر خواهد شد(این قانون بازار رقابتی است). هیچکس نمی تواند معجزه کند و با متریال و خدمات یکسان قیمت پایین تری ارایه نماید. برای اطلاع از قیمت روی لینک کلیک نمایید.

شناخت متریال:

چوب:

ظاهراً در بازار به تمامی دربها چوبی گفته می شود اما به ندرت می توان درب تمام چوب پیدا کرد.
چوب ماده ای است طبیعی که واکنشهای بعضاً غیر طبیعی از خود نشان می دهد یعنی کج می شود یا ترک می خورد بنابراین استفاده از چوب طبیعی کار هر کسی نیست و به تکنیک های خاص و حوصله زیادی نیاز دارد. به همین خاطر بیشتر تولید کنندگان می روند سراغ MDF که واکنشهای غیر طبیعی ندارد، اما نیازی به توضیح نیست که MDF هم زیبایی چوب را ندارد هم باعث جدایی انسان از طبیعت خواهد شد که تبعات آن را هر روز در زندگی لمس می نماییم.
اشنیز فقط از چوب جنگلهای تجدید پذیر استفاده و در ساخت دربها از آخرین تکنیک های روز بهره می برد.

روکش چوب:

روکشها به سه دسته تقسیم می شوند:
1- روکشهای طبیعی: لایه های بسیار نازک چوب هستند که موج چوبها را روی خود دارند، این لایه ها به علت نازکی زیاد شکننده هستند.
2- روکشهای مهندسی شده: از همان لایه های روکش طبیعی استفاده می شود اما زیر این روکشها لایه ای پلاستیکی اضافه می شود که شکنندگی روکشها را از بین می برد به نحوی که می توان انها را لوله نمود.
3- روکش های مصنوعی: روکشهایی از جنس پلاستیک یا PVC هستند که تقلیدی از موج چوبها را دارند و از یک نگاه کلی مقایسه روکش طبیعی و مصنوعی مقایسه اصل و کپی است.
در اشنیز ما فقط از روکشهای 100% طبیعی استفاده می کنیم.

رنگ:

رنگها موجب زیبایی و پوشش چوبها می شوند که آنها نیز به چند دسته تقسیم می شوند:
1- رنگهای شیمیایی:
2- الف) پایه روغن؛ که حلال آنها تینر است، بوی بد و مواد مضر شیمیایی دارند.
ب) پایه آب؛ که حلال آنها آب است و مارکهای مرغوب آنها تنها 10% مواد شیمیایی دارند.
3- رنگهای طبیعی: این رنگها از مواد 100% طبیعی ساخته می شود و بوی بسیار مطبوعی دارند، هیچ گونه ضرری برای انسان و محیط زیست ندارند.
90% از محصولات اشنیز با رنگهای 100% طبیعی ساخته و 10% الباقی نیز از مرغوبترین رنگهای پایه آب با استاندارد ce اروپا ساخته می شود.
رنگ های طبیعی چند ویژگی دیگر نیز دارند: 1- سالم و بی خطر 2- پوسته نمی شود و ترک نمی خورد
3-شکل طبیعی و ذاتی چوب را از بین نمی برد 4- مقاومت بسیار بالایی در برابر آب دارند.

جستجو


محصولات اشنیز

فرم نظر سنجی


کدام یک از محصولات اشنیز جذابیت بیشتری برای شما داشت؟

View Results

مشترک خبرنامه شوید


ورود کاربران